Biegowo,  Lifestyle

Medytacja w biegu

Ręka w górę komu medytacja kojarzy się z siedzeniem na macie po turecku, ułożonymi na kolanach dłońmi, a dookoła jest pełno zapalonych świeczek lub kadzideł? Zapewne taki klimat daje swojego rodzaju wyciszenie i pozwala zrelaksować się przy kojącym zapachu, jednak nie jest to jedyny rodzaj medytacji, otóż medytować można również podczas aktywności fizycznej.

Dziś każdy gdzieś pędzi, ma głowę zajętą różnymi myślami, jest po prostu zapracowany, często więc szukamy odskoczni od tego chaosu oraz wewnętrznego wyciszenia. Coraz częściej chcemy zadbać o siebie, o swoje ciało i umysł, najlepszym na to sposobem okazuje się być sport. Najprostszym oraz najbardziej dostępnym sportem jest bieganie, po prostu ubierasz się w wygodne dresy, sportowe buty i możesz biec praktycznie wszędzie, gdzie nogi poniosą.
Podczas biegu w głowie pojawiają się różne myśli, począwszy od tego, że zaczynamy myśleć o czynności, którą właśnie wykonujemy, po myślenie o czymś zupełnie innym. Najlepszym momentem jednak jest ten, w którym zupełnie zapominamy o wszystkim, tak jakby umysł i ciało się zsynchronizowały, wtedy pojawia się stan medytacji. Dzieje się tak dlatego, że wszystkie myśli oraz napięcie ciała związane ze stresem dnia codziennego zamieniają się w bieg.

Często mówię, że jeśli nie możesz sobie z czymś poradzić, to idź po prostu pobiegać, ucieknij od negatywnych emocji związanych z daną sytuacją i spójrz na nią z nieco innej odległości. Niech te negatywne myśli staną się paliwem do biegu, gwarantuje, że po przebiegnięciu 5 czy 10 kilometrów będziesz miał poczucie, że możesz wszystko i osiągniesz nieznany dotąd wewnętrzny spokój.
Podczas biegu nie tylko ćwiczy się ciało, ale też umysł, a o to chodzi w medytacji, aby poznawać swoje słabości, przełamywać je i stawać się silniejszym, pod każdym względem.

Medytacja ma głównie za zadanie sprowadzić nas do „tu i teraz”, ma pomoc w tym, aby myślenie o przeszłości czy przyszłość nie stało się ważniejsze niż teraźniejszość. Pomaga nam zwolnić, skupić się na tym, aby zaakceptować przeszłość i otworzyć się na to co dopiero przed nami. Medytacja skupia się na teraźniejszości, a w niej pomaga komunikować się z własnym ciałem, aby je zrozumieć, wsłuchać się w nie, czego potrzebuje, zanim wykończone poinformuje nas o tym bólem lub chorobą.

Ta biegowa medytacja uzależnia, ale daje wiele korzyścią, które możesz poczuć w sobie i swoim otoczeniu, nie bez powodu mówią: „zacznij biegać, a odmienisz swoje życie na zawsze”, ten rodzaj uzależnienia jest całkowicie zdrowym uzależnieniem 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *